Historien om L’Oréal Professionnel

Postet av Adam og Eva den 4. Jan 2016

Historien om L´Oréal Professionnel


I 1904 oppfant den unge kjemiker Eugene Schueller, den første skånsomme hårfarge og grunnla videre sin nye virksomhet under navnet Société Francaise de Teinture Inoffensives pour Cheveux. Hårfarge var på denne tiden en ekstraordinær revolusjon, fordi det nå ble mulig å farge håret med flere naturlige nyanser, noe som var i kontrast til datidens andre metoder. I stedet for henna og mineralsk salt brukte han en blanding av uskadelige kjemikaler som ga et mer naturlig resultat. Eugene Schueller ga formelen navnet Oréal. Han utviklet produktet i sin egen leilighet og solgte det til salongene i Paris. Fargen ble raskt en stor suksess, også utenfor Frankrike. Dette var begynnelsen på verdens største kosmetikkforetak som fikk navnet L´Oréal i 1939. Hårfargeformelen Oréal ble senere kalt L´Oréal Salon, og videre endret til L´Oréal Coiffure, og endelig det navnet vi kjenner i dag, L´Oréal Professionnel i 1996.

Som en ekte pioner innen forskning har L´Oréal Professionnel gjennom årene løpende utviklet ledende teknologi innen hårfarge, hårpleie og styling til frisører og forbrukere, for å dekke behov og innfri deres forventninger. I 2009 introduserte vi Inoa, en ny generasjon hårfarge med et nytt ammoniakkfritt hårfargesystem med ODS-teknologi (Oil Delivery System ). I 2015 lanserte vi Pro Fiber, et nytt spesialisert og superprofesjonelt hårpleiemerke, som henvender seg til alle nivåer av skadet hår som kan reaktiveres evig.




VÅR HEMMELIGHET
Vår hemmelighet er innovative produkter, testet og godkjent av de største navnene i frisørbransjen. Vi forsøker hver dag å opprettholde vår høye standard når det gjelder ytelse, komfort og sikkerhet.


VÅRT DNA

Eugène Schueller, en sann pionéer innen forskning, brukte sin kunnskap for å kunne tilby pålitelige løsninger for å dekke frisørens behov. Han skapte den første sikre hårfargen, kalt Oréal. L’Oréal Professionnel har siden 1909, kontinuerlig presentert ledende hårteknologi til både frisører og kunder for å dekke alle behov.


VÅR STYRKE
Vi er opptatt av mote, og støtter over 800 moteshow verden over. Noen av disse er Kenzo, Chloé, Sonia Rykiel og Carven. L’Oréal Professionnel er med på å inspirere trendbildet i salongen og hjelper frisøren til å gjenskape de looks som kvinnene vil ha. Adam og Eva sin egen Harlem Alexander har satt sitt preg under visningene til Kenzo, Acne Studios og Anthony Vaccarello gjennom L’Oréal Professionnel sin egen stjernestylist Antony Turner.


VÅRT LØFTE

L’Oréal Professionnel vil hjelpe frisører i deres daglige arbeid, ved å forbedre arbeidsvilkårene, lære bort det siste innen styling og utvikle tjenester som viser deres kompetanse. L’Oréal Professionnel fokuserer samtidig på utvikling av kvalitative og miljøvennlige produkter.


VÅR AMBISJON

Bekrefte vårt globale lederskap ved å sikre vår posisjon som et nytenkende merke og dra nytte av frisørens kunnskap gjennom innovative produktlanseringer.


- et globalt merke, eksklusivt for frisørsalonger, og ledende i sitt marked.